follow & dashboard


✖♬ 3 Org Yg Menerjah Blog ✖♬

29 Oktober 2014

Pengembaraan Hidup Baru ! :'(

Assalamualaikum wahai follower yg aku kasihi.. korg chat ?? alhamdulillah ,, aku ?? alhamdulillah .. agak lame aku x update kat blog ini .. kalo ikutkan begitu byk cerita yg aku nk kongsikan disini .. terlalu byk .. mcm2 aku nk cerita .. mybe aku amik yg penting2 je utk diceritakan .. hope korg sudi la membacanya ea ...


selepas aku tamat belajar di bumi Kipsas , aku duk tanam buah anggur .. (mengembangkan bdn katakan) .. xlame lpas tu , aku dipinang oleh satu pekerjaan iaitu cikgu tadika .. sengaja2 kata kan .. sebab nya , ibu suh timba pengalaman disitu .. aku pun follow je lahhh .. xtau nk buat pe , pergi dgn muka ayu2 , tp xlme pas tu , aku berhenti sebab aku x berapa nk chat bdn ,, musim demam je ,, tension juga aku .. nk mengajar ank org , tp demam2 pula .. umi (org yg rapat dgn aku, kawan ibu) xkisah , sbb xnk juga aku sokmo sakit .. xsyok kalo selalu sakit2 .. selepas itu , selama sebulan aku duk umah , aku cari lg keje .. dlm masa yg same , cuak juga sbb result sem 6 dah nk kuar ,, ramai kwn2 duk wssap and wechat sbb debar menantikan keputusan ...



alhamdulillah , result sem 6 aku , seakan2 xpercaya .. mampu membanggakan ibu dan ayah aku .. pngk pun alhamdulillah ,.. dlam masa yg same , aku selalu beringat pada diri sendiri yang aku akan membalas jasa dan pengorbanan mereka .. disebbkan aku xda kje , aku disuruh oleh ibu untuk menjaga wan di kg .. kes nya , wan buat operate mata .. dan adik aku yg no 2 , pula dah start keej dengan radio Suria fm .. semua tu rezeki yg Allah bg kami sekeluarga .. aku pun jaga wan di kg selama 2 minggu ,, dlm masa yg same aku dpt kerja Risda .. kebetulan juga semua tu .. hummm .. almaklumlah , niat di hati nk sambung lg belajar .. tp , dpt keje .. kje pun sekadar biasa2 je .. ade org dlm kat situ .. menimba juga la ilmu pada ketika itu .. abg ?? alhamdulillaah , dia suka bila aku cerita yg aku dh dapat kerja .. aku cerita yg aku nk kumpul duit nk beli kereta .. dia ok je ..



tp , sekali lg aku ditawarkan bekerja di Public Mutual Bank .. pelik bukan , berkali2 aku dpat kerja , dengan x memohon beria ... aku dh selesa kerja di Karak , suh pulak training dekat Temerloh .. sekali , semalam aku call , dia suh aku training ke Kuantan hari nie .. mmg xla aku nk pg .. dan ade sebab knpe aku x boleh pergi .. aku xkisah sgt semua tu , tp lpas nie , aku kne tnya pandangan org lain juga .. bukan aku sorg dah sekarang .. aku dah berdua .. segala bnda aku nk buat , aku kne tnya org tu ..
kalo dulu , aku boleh je buat , lakukan sendiri .. nie x boleh .. tanggungjawab baru dah pun bermula .. mahu tak mahu kau kne kuat .. masa depan aku , masa depan dia juga .. aku redha dengan ujian yang Allah berikan .. mgkin dah tiba masa nya aku kne pikul tanggungjawab ini ...



aku harap sgt2 , aku dan dia menjadi lebih matang dan mengganggap semua dugaan ini , ada hikmah yg disebaliknya .. aku xboleh terlalu sedih , xboleh terlalu lemah .. aku kne kuat .. aku harus pandang ke hadapan ... masa lalu aku dah pun tamat ,, semoga aku dan dia tabah menghadapi .. haaaa , korg xtau kan ape terjadi pada aku .. kalo korg semua nk tau , nntikan smbungan nyeee ....  nie baru sebahagian aku cerita kat sini .. 6t aku akan cerita lg .. insyaa allah .. bye & assalamualaikum ... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan