follow & dashboard


✖♬ 3 Org Yg Menerjah Blog ✖♬

26 Disember 2017

:: 👇🏻 Suka suki 2017

assalamualaikum . hi . morning . aku xtau nk tulis ape kt blog nie . kdg2 aku rasa aku jenguk blog nie sebab aku xtau nk luah kat sape . btw , aku rindu kt blog nie . agk berhabuk bila aku x update kann ?? so , korg buat ape ?? aku di ofis , smbil pasang earphone dgr lagu aris ariwatann . mcm la aku jiwang sgt kn . ehhh, nopee , sebab tetiba aku tgk dlm youtube lagu nie dlm playlistt .

aku menconteng2 di wall nie sbb aku nk luahkn ape yg aku rasa . aku rasa , nak marah , nak menangis , nak lepas geram dan mcm2 lg . aku sedar siapa aku . aku xtau nk luah kat spe sekarang . klo boleh , aku nk stay dgn parent aku , aku xnk kawen smpai bila2 . aku xnk rasa dah semua . aku rela hidup dgn dunia ku sendiri . yee , mmg aku ego . xnk dgr nasihat org . tp aku tau . aku susah nk dgr pendapat org sekeliling . sbb aku sorg je rasa ape aku rasa . aku terlalu berkecil hati skrg . sbb aku tau , xda mnusia yg sempurna di muka bumi Allah ni . aku dah x pndai memilih , antara kaca dan permata . aku keliru . aku dah  tak bernafsu utk kerja skrg . aku x seronok . aku x suka .


pada mulanya , aku fikir kahwin nie indah . sbb kita kahwin dgn org yg kita syg . tp skrg , aku dah mula rasa x seronok . kahwin ibarat kita tido sbntal dgn org yg tidak kita kenali yg bukan darah daging kita . aku rasa kecewa sgat . aku rasa aku dah mula xnk hidup dgn dia . pelindung aku ?? aku rasa mungkin ya mungkin tidak . pd zahir aku suka , tp dalaman aku sudah pudar .. bunga yg dahulu mekar wangi kini tinggal bau yg busuk .. aku xtau nk cerita mcm mne . bia aku sorg tahu . tittle suami yg aku agung dahulu , aku rasa dah tinggal hormat sahaja . syg aku kepada dia semakin hilang . cukup la aku yg tahu .. aku mungkin susah luah tp luahan aku , cukup tersirat di dalam hati. hati aku penuh rahsia . sbb aku seolah2 bercakap dlm hati ..


bercerita aib org mmg seronok . tp pernah ke kau menjaga nyaa ?? tidak bukan . sbb aku rasa aku dikhianati . kenapa perlu dgar ckp org .. bukan nama nya menjaga aib seorg isteri . dgar sebelah pihak dan sebelah pihak tu juga isteri kau .. kalo org tu bercuti atau tidak bekerja , boleh ke lihat situasi aku di pejabat . aku dibuli2 , tp takpelahh . aku terima ssmua itu . hal aku , tak perlu kau masuk campurr . aku dah besar , dan aku tahu bagaimana utk aku atasi . kau jagalah diri dan juga aib kau . aku malas nak ambil tahu . kau kata nak dengar dua belah pihak . cukuplahh , kau x perlu tahu . sbb aku dah terluka . dan cukup lah kau duk pikir aku bercerita lain dari lain . cukup sakit aku sekarang .  cukuppppp !


seadainya , aku dpt kerja lain , aku angkat kaki . tinggalkn segala memori pahit ini . biar ia menjadi lipatan kenangan bagi ku . tp smpai skrg luck aku xda . just call for IV je dalam SPA . ntah bila lah kn . aku akan tetap sabar . hmm . aku dah hampir berputus asa skrg . aku xnk kerja Felda sama dgn dia . aku nk kerja lain . hmmm , dapat je kerja lain , mmg heaven laa . x pyah jumpa org mcm2 karenahhh . smga aku dapat kerja lain . Aamiinn !!


mungkin ade diantara pikir , kenapa aku tulis kat sini . kenapa x cerita dgn suami , family or kwan baikk . sbb aku rasa aku dah xtau nk cite kat mnee . aku sedar aku siapa . hnya dgn penulisan dan air mata buat aku rasa lepas beban . segala ape aku rasa , aku lepaskan disini . setiap air mata mengalir ini , bukti aku rasa sakit di jiwa . selepas ini , aku akan pendam segala masalah . xkn bercerita lg . biarlah di blog ini , menjadi tempat luahan aku . susah nk cari kawan atau teman hidup spt cermin . dikala aku menangis , dia juga menagis . bukan seperti syiling , di hadapan kita menangis , di belakang ketawa atau buka aib kita . susah bukan . cukup la pengalaman mematangkan kita . aku rasa aku dah cukup menceriakn org .

akhir kata , cukuplah aku coret di sini . aku dah puas menagis di hadapan phone di balik tudung orenn . bia la aku puas menangis di sini .doakn aku kembali ceria ye semuaa .Coc tq semua yg baca yee . lot of love from me . bye and assalam 😘😘

Tiada ulasan:

Catat Ulasan