follow & dashboard


✖♬ 3 Org Yg Menerjah Blog ✖♬

29 Julai 2013

raya + ramadhan = *_*

assalamualaikum semua .. selamat berbuka puasa jp lg .. alhamdulillah , kita dah pun masuk 20 ramadhan ,. sedar xsedar , dah nk pengakhiran ramadhan bg tahun 2013 .. yahoooo ! penuh x puasa nya ..?? alhamdulillah .. yg girls , tentu ada yg tinggal kn .. so , cepat2 la gantinyaa ,,, ne tau , x sempat nk gnti nyee .. mklum lahh , terlupa la , busy lah dan sebagainya .. kebiasaanya , pelajar la .. macam aku .. last minute ganti nyaa ... xda la last minute sgt .. cuma sebulan nk puasa baru aku nk ganti ,.. tu pun kt kolej .. tinggal x byk , tp nk ganti nyee , malas sgt nyee ... haha ! so , jgn contohi perangai cam tu tau ...lalalaaa .. :D

hari inie , aku berbuka sorg2 ..sedih nyee ... dak blik aku ada jamuan berbuka puasa bersama dekan .. da mnjadi kebiasaan nya , mmg aku berbuka sorg2 .. smlam mujur ada mira .. berbuka la bersama dia .. tp , aku biasa la , mkan x la semewah mne .. hnya mkn sayur kobis goreng , dan kuah ayam lemak dan air sunquick .. sem nie , aku mkn ala kadar je ,, xcam sem lepas .. aku dah jrg nk g cafe ... pg cafe sorg2 , smua sorg2 .. bukan sombong tp aku sendri xtau knpe .. mungkin itu yg aku mintak kot ,, sengaja menjauhkan diri dari semua org ... ( sambil2 tu , berwechat dgn abg .. sengaja hilangkan bosan ..) 


aku teringin sgt beriftar bersama org yg aku syg seperti abg , kawan2 di kolej .. aku nk sgt ase saat2 indah semua tu .. bukan ape , aku ase ramadhan kali nie , ramadhan terakhir di kuantan bersama kwn2 di kolej .. tinggal lg 4 hari ramadhan di sini ... aku cuma berbuka puasa di dlam bilik bersama roomates dan selebihnya bersendrian .. kalo dulu , semasa sem 1 , aku berbuka puasa bersama kak nad , ziah ,mirah dan ida .. pas tu , sem 3 , berbuka puasa bersama suraya , mira , nano dan yg lain2 .. sem nie aku berbuka puasa dlm bilik , sorg2 dan adakalanya bersama roomates .. tp skg , tu semua tinggal kenangan .. ingin sekali aku berbuka di pdg MPK bersama semua .. mengimbau smua kenangan .. mesti tu kenangan yg terindah yg xkan aku lupa ... tgk pic budak2 kumpulan iftar kt luar , aku ase cam nk join je .. algkah indahnye bukan .. tp, ape kan daya .. 


raya?? haaa , bju raya pun x cari lg ,. nmpak x kt situ .. mood raya aku losinggg .. knpe ..?? ntah la ... bju raya yg aku nk cari cam x sme pe yg aku impikan .. berlabuci la , sarat dgn manik2 la ,, aku nie jnis lasak .. sekali aku pakai je hilang semua tu .. yg aku musykil sgt2 .. knpe la bju raya kli nie menakutkan aku ,. jnis macam tu , mmg ibarat mimipi ngeri aku nk pakai .. mak aku suka laa .. yg aku , x .. sebab bukan feveret aku laaa ... hahaha ! cuma aku nk sgt cari bju elmo .. biar la tu baju raya aku .. nk cari dgn abg , masa dh mkin singkat ... aku balik pun hari jumaat nie .. abg busy dgn krja .. aku pula mkan hati sgt .. abg dah xnk ikutkan kerenah aku .. selebihnye , aku dah belajar berdikari .. abg pun pelik dgn perubahan aku .. naik bas dah smakin pndai .. pg bndar naik cab , balik naik bas .. jimat duit kt situ .. merayau la aku kt ne aku nk pg .. bila penat , berehat ..hohoho ..


lahhh , dah 7.14 pm ( waktu kuantan berbuka cepat ..) ,, cpat nyeee .. jap lg dah nk berbuka .. sementara uh , buat milo panas .. tu je la yg aku mampu .. jimat2 .. haaa... mcm nk hujan je kan .. gelap je langit nie .. ok la kwn2 smua , selamat berbuka puasaaa .... tunaikan lah kewajipan korg dgn hati yg terbuka .. dptkan amalan yg lebih sempena bulan ramadhan ini .. bulan yg afdal utk melakukan perkara2 yg baik .. bak kata mak aku , top up2 la amalan uh ,, bulan barakah kta nyaa .. ok , aku syg korg cz sudi bce dan melawat blog ini .. bye & assalamualaikum ..*_*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan