follow & dashboard


✖♬ 3 Org Yg Menerjah Blog ✖♬

13 Julai 2013

ramadhan ya ramadhan :D

assalamualaikum semua .. salam ramadhan .. :D .. korg chat ?? alhamdulillah .. aku ?? pun alhamdulillah .. hari nie ,, kite dah ramadhan yg ke-4 .. lagi 26 hari lg kite nk raya kan .. ( kira raya la pula .. hahaha .. xpatut2 .. ) aku bosan2 je nie .. pembelajaran kt kolej dah masuk minggu ke-1 .. minggu depan dah minggu ke-2 .. sambil2 menulis blog , aku berbbm dgn abg aku .. lappy dgn music yg menenangkan jiwa .. alhamdulillah ,, aku semakin cuba nk positifkan jiwa .. ikut ape yg pakwea pesan .. 


jika dulu , aku masuk sem nie , air mata mnjadi peneman jika aku sdg bersedih ,, tapi , skrg ,, aku cuba mengembalikan semula ape yg aku nk dlm diri ini .. bak kata nano , "kita nie dah semi final .. xkan kita nk berundur semula ke tempat permulaan .." pakwea byk memotivasikan diri aku .. ketika aku di rumah nya ,, berlinangan air mata menceritakan masalah ,, biar pun , aku dan dia xda kaitan saudara mara , akan tetapi ,aku tewas dgn masalah yg aku hadapi .. bila pakwea beri nasihat kat aku, aku xmmpu melawan nya .. aku dgr dgn penuh tumpuan .. aku penat dgn semua permainan yg manusia cipta utk aku .. ada kala nya , aku tertewas juga .. tapi skg , aku nk bangkit ! bangkit dgn semua dugaan .. dugaan berkawan adalah dugaan yg kecil ,, cuba bygkan kalo dugaan dgn keluarga atau masyarakat .. mampu kah kita melawan nya ?? tepuk dada tnye lah iman .. ( dah gaya lec kaunseling je aku nie .. hohoho ...)


sem nie , aku sebilik dgn budak2 banking .. mula2 , mgkin aku malu2 .. biasa lah xknl lg .. tp , skg , aku kena terima dieorg .. nme pun budak bilik .. kn ?? aku buat ape suka dlm bilik nie .. pe aku buat .. dieorg pun xkisah .. yg penting , aku bagi tahu siapa aku kt luar .. nanti , pelik dan xnk berkawan pula dgn aku .. mne lah tahu kan .. rambut je same hitam tapi hati lain2 .. aku pun byk berwaspada bila berkawan .. aku nk cri kwn yg betul2 ngam payah .. kalo ada pun , bukan di kolej yg aku belajar ..tu lah kawan dunia akhirat aku ,, susah senang , kami bersama .. aku syg kau , beb ! skg , aku dah sem 5 .. cpat je mase nie .. cam xcye dah sem 5 .. bak kata pakwea , nanti aku akan lalui peringkat ke-2 .. mmg benar kata nya .. peringkat ke-2 , x lame lg ,.. in shaa allah ! doa2 kan la ea .. 



klo ikutkan , aku balik ari nie tau .. kete abg merajuk dgn kami .. aku sedih .. aku dah lme x jumpe abg .. chat ke ?? we chat dgn dia pun , jrg2 .. msing dgn ego menggunung .. aku ?? dah mengalah , dia lg ego .. tunjuk sgt kan .. kan dua-dua tanah .. mmg bergaduh laa .. adat ler uh ..tp , xpe .. masing2 boleh kontrol lg .. in shaa allah .. ehh , dah nk 6.30 kan ?? cpt nye mase .. aku ase cam xcye jee .. pou aku asyik tido jee .. mkn tido ,, ( klakar laa .. aku pun pelik ,, sejak bila aku main game pou uh .. ) mntk2 minggu dpan balik ,, kalo x , aku mengamuk dgn abg .. dah jnji ngn ibu tau .. kalo x jd balik , mmg frust la aku .. aku nekad , naik bas la cite nye .. haaaa ... 



ok la beb ..  aku nk out niee .. ape2 pun , selamat menyambut bulan ramadhan al mubarak .. moga ramadhan kali nie , kita dpt jalani dgn pnuh keinsafan .. jgn ponteng puasa ea ,, ingt tu .. aku syg korg cz sudi melawat dan membaca blog nie .. bye and assalamualaikum .. *_*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan